تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/09 - 20:46
کد خبر: 486477

هشدار عفو بین‌الملل/ نسل‌کشی اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی سانسور و پنهان می‌شوند

هشدار عفو بین‌الملل/ نسل‌کشی اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی سانسور و پنهان می‌شوند

گزارش‌های نگران‌کننده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه محتوای ارسال شده توسط فلسطینی‌ها و مدافعان حقوق آن ها در معرض تعدیل محتوای تبعیض‌آمیز توسط شبکه های اجتماعی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: سازمان عفو بین الملل در صفحه های خود در ایکس و اینستاگرام نوشت:«گزارش‌های نگران‌کننده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه محتوای ارسال شده توسط فلسطینی‌ها و مدافعان حقوق آن ها در معرض تعدیل محتوای تبعیض‌آمیز توسط شبکه های اجتماعی است.»

این سازمان در ادامه ذکر کرد که:«از آنجایی که اسرائیل بمباران بی‌سابقه و گسترش حملات زمینی خود به غزه را تشدید می‌کند که منجر به کشته شدن هزاران نفر شده که اکثر آنها غیرنظامی هستند، ما به شدت نگران گزارش‌های مربوط به مسدود کردن و حذف موسوم به ممنوعیت سایه، مدافعان حقوق فلسطین هستیم.»

ممنوعیت سایه که به آن ممنوعیت مخفیانه، جهنم، ممنوعیت ارواح و شبح کامنت نیز گفته می شود، عمل مسدود کردن یا مسدود کردن جزئی یک کاربر یا محتوای کاربر در برخی از مناطق یک جامعه آنلاین است، به گونه ای که ممنوعیت به راحتی برای آنها آشکار نباشد.

«راشا عبدالرحیم» مدیر بخش فناوری عفو بین‌الملل، گفت: «رسانه‌های اجتماعی می‌توانند نقشی حیاتی در زمان‌های بحران برای انتشار اخبار ایفا کنند، به این ترتیب، شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی باید فوراً اقدامات لازم را برای محافظت از حقوق بشر افزایش دهند. این شرکت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که پلتفرم‌های آنها پیام‌های نفرت انگیز و خشونت را پخش نمی‌کنند، در غیر این صورت خطر مشارکت در نقض فاحش حقوق بشر و نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه را دارند. این جنایت جنگی است که باعث تلفات بی‌سابقه غیرنظامیان و یک بحران انسانی فاجعه‌بار شده است.»

این سازمان در سایت خود نوشت:« عفو بین‌الملل دریافت که تعداد قابل توجهی از پست‌های شبکه‌های اجتماعی حملات اسرائیل به غیرنظامیان در غزه را ستایش، از تخریب غزه و خشونت علیه فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند. در بسیاری از پست‌ها از زبان غیرانسانی و نژادپرستانه علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌شود که تعدادی از آنها نیز برگرفته از زبانی است که توسط مقامات اسرائیلی استفاده می‌شود.»

بسیاری از شبکه های اجتماعی نیز بعد از هشدار اتحادیه اروپا به حذف محتواهای مربوط به اتفاقات فلسطین روی آوردند. از موارد سانسور صدای فلسطین در شبکه های اجتماعی می توان از اینستاگرام، تلگرام، تیک تاک و ایکس نام برد. اسرائیل پیش از این از گوگل و اپل درخواست کرده بود تا ویژگی ترافیک آنلاین را غزه غیرفعال کند، درخواستی که با موافقت آن ها رو به رو شد.

نویسندگان، فعالان، روزنامه‌نگاران، فیلم‌سازان و کاربران عادی در سراسر جهان نیز گفته‌اند پست‌های حاوی هشتگ‌هایی مانند «فلسطین را آزاد کنید» و «ایستادن کنار فلسطین» و همچنین پیام‌های اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل، در شبکه‌های اجتماعی سانسور و پنهان می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top